Skogsturen

Jag har provridit Tryggve några gånger nu. Sista gången var ju för rolig..

Denna häst har så mycket bus för sig. Många glada skratt får man av honom....

Denna rid tur bar iväg längs grusvägen bort mot ett annat stall där jag sett på satelitkartan att det skulle finnas en väg jag ville kolla.. Eftersom mörkret snart skulle falla så fick vi hålla oss nära vägarna. Hade bestämt att vår ridtur nu skulle styras upp och bestå av trav och skrittpass med moment som böja i bägge sidor, skänkelvikningar åt bägge håll, volter osv.

Det var jobbigt tyckte Tryggve som mot slutet började tramsa lite.. För att sätta lite krydda på sitt jobbiga liv så tänkte Tryggve att han måste bli rädd för saker han inte bryr sig om annars... typ rådjur och soptunnor...

Soptunnan var dock den bästa.. Han började tackta närmare stallet och blåsa upp sig....skratt. 20 meter från stallet står tre soptunnor varav en låg ner... HERREGUD VAD FARLIG DEN VAR.... Han bestämde sig för backa.... och inte våga gå förbi... Jag tror vi backade fem mil, fem gånger ( Jag bestämde ju så därför fick T backa tills jag sa stopp) innan Tryggve bestämde sig för att den nog inte var farligare än att "nya människan" skulle kunna rädda honom och vi kunde gå till stallet...

Jag drog den slutsatsen att nu är smekmånade över (kort) och jag var en besvälig typ som ställde massa jobbiga krav så alltså skulle jag testas om jag höll i blåsväder med... Mycket testande blir det.. På alla plan.....

Som ha småbarn igen.. Tålamod...är en dygd..skratt

Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0