Kul ridtur

Ja då var Tryggve äntligen "min"....ler. Vi började med en ridtur i skogen med H och S. Pigga och glada hästar som gärna ville springa på... Galopp på åkrarna, trav så grusvägar och in i vildaste skogen.

Tryggve är ju lite skraj för vattenpölar.. Fick trotsa sin rädsla flera gånger under ritten....skratt.
Känns så bra med honom..  Finns mkt attt jobba med där... Han är lite kaxig och olydig... så nu börjar den stora uppfostringskursen ett lååååååååååååångt tag framöver. Mikaela köra lite NH med honom i morgon....

Prövade min nya sadel på Tryggve. Såg ut ligga bra på ryggen. Tänkte  han får ha den på sig i morgon ett tag vid träning så jag ser hur den markerar på ryggen. Hoppas hoppas..... den passar.

Hade stora putsar dagen igår... Smörjde upp alla läder grejer. Tvättade repgrimman och grimskaft... Kollade igenom sjukvårdslådan och kompleterade upp den i dag... Väl utrustad nu (om något händer) ska jag ha allt. Beställde ett nytt regntäcke med fleece foder och nytt träns....

Ännu bättre var att Tryggve som slår ihop framhovarna och tappar skor stup i kvarten idag fick Bellas gamla boots.... Verkade fungera bra. Hörde inte hovarna slå ihop någon gång... :O)
Imorgon köpa Biotin för hovarna... Sett bra resultat på andra hästar...  slippa tappsko hela tiden.

Ha en trevlig kväll...

Marie



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej jag tror jag såg din förra blogg, hette inte din gamla häst lasutina? isånnafall vill jag bara fråga varför du döper din nya till det varför döper du inte den till typ tryggve?!

2008-11-02 @ 21:37:12
Postat av: Marie Hermansson

Hej Anna...



Skratt. Jo jag försökte det.. Blev bara så krångligt med ny blogg rent tekniskt... Blev lättare att behålla Lasutina..

Nu får den heta så oavsett vad hästarna heter.. ;O))



Mvh Marie

2009-01-03 @ 08:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0